Koktajl z pokrzywą i odrobiną dystansu…

Drink z mrożonymi owocami i pokrzywą

Spędzamy ostatnio  dużo czasu w domowym zaciszu. Rozmyślamy o sprawach społecznych i swoim życiu. Zamartwiamy się – co może skutkować frustracją i rozdrażnieniem. Czas kwarantanny polecam Ci poświęcić na określenie priorytetów oraz dostrzeżenie kruchości życia, która powinna mobilizować do radości na co dzień.

Ludzie, którzy osiągnęli w życiu spektakularne sukcesy mawiają, że udało im się to dopiero, gdy poczuli równowagę i spokój na wielu płaszczyznach swojego życia. Zadbali o zdrowie, regularny odpoczynek, wysiłek fizyczny w rozsądnych granicach, zdrową dietę… Zaczęli wykonywać w końcu satysfakcjonującą pracę i poprawili jakość relacji z najbliższym otoczeniem. Zdystansowali się – wyjechali w podróż lub przeżyli traumatyczną chorobę. Takie wydarzenia często zmieniają nasze postrzeganie rzeczywistości. Podobnie jak ostatnie kilka tygodni walki z  koronawirusem w Polsce.  

Przestań biegać niczym chomik w wirującym kole, skup się na tym co jest naprawdę ważne.  Wiem – łatwo powiedzieć trudniej zrobić. Zobacz ile masz wokół siebie rzeczy, z których należałoby się cieszyć: pyszne jedzenie w lodówce, dostęp do wody, bezpieczny dom, bliskich, zdrowie…

 

Jak zyskać inną perspektywę i zyskać odrobinę dystansu do codzienności?

Najtrudniej zrobić pierwszy krok i wyrwać się z marazmu i zamartwiania. Usiądź w samotności na 15 minut i zastanów się co usatysfakcjonowałoby Cię tego dnia. O czym marzysz? Co powinno stać się codziennością i rzeczywistością. Nie ograniczaj się – wyobraź sobie co zechcesz. Nie patrz na ograniczenia, wydarzenia  na świecie ani sytuację ekonomiczną. Zamknij oczy i nadaj kształt swoim nieujawnionym pragnieniom.

Kiedy już wymyślisz sobie nowy dom, nowego partnera albo pasjonującą pracę –  zastanów się jak zrobić pierwszy krok w kierunku marzeń. To wystarczy, aby zmienić perspektywę swojego myślenia. Gdybyś otrzymała to od razu –  nie byłoby takiej satysfakcji. Pokonanie całej drogi sprawi, że poczujesz prawdziwe szczęście i dumę, kiedy marzenia staną się rzeczywistością.

W niedzielne popołudnie usiądź i zrelaksuj się. Daj sobie trochę wytchnienia od ciągłego natłoku myśli. Oderwij się od codziennych obowiązków. Daj sobie chwilę wytchnienia i  nabierz dystansu.

Przygotuj sobie owocowego drinka i oddaj codzienności. Związki aktywne  zawarte w owocach i pokrzywie przejdą (ekstrahują) do alkoholowego roztworu, który pozwoli się rozluźnić. Wprowadzisz trochę wartości odżywczych do swojego organizmu. Przy okazji zyskasz sporo dystansu do własnych i społecznych problemów.

PS Jeśli nie przepadasz za zimnymi napojami możesz skorzystać z przepisu na grzane wino (przepis na stronie) lub nalać sobie kieliszek nalewki.

Składniki

  • 1/2 limonki do dekoracji i dla aromatu
  • 1/2 szklanki mrożonych owoców (truskawki, jagody)
  • 50 ml alkoholu 40% (rum, nalewka)
  • 50 ml wody gazowanej lub syropu cukrowego

  • łyżeczka cukru brązowego lub miodu

  • 3-4 liście pokrzywy lub mięty

    Opcjonalnie – zamiast mrożonych owoców wykorzystaj lód i ulubione świeże owoce

 

1. Wrzuć wszystkie przygotowane składniki do blendera. Do dekoracji możesz odłożyć sobie dodatkowo listek pokrzywy/mięty, rozdrobnione kostki lodu lub kilka mrożonych owoców.

2. Zblenduj przygotowane składniki dodając większą ilość cukru (jeśli owoce są mocno kwaśne) lub więcej wody (jeśli w blenderze zobaczyłaś sorbet) 🙂 

3. Przelej drinka do schłodzonej w zamrażarce szklanki i udekoruj.

Więcej przepisów

Jak zrobić naleśniki pancakes (tzw. pankejki)?

Jak zrobić naleśniki pancakes (tzw. pankejki)?

Jak zrobić naleśniki pancakes (tzw. pankejki)?Naleśniki z konfiturą jeżynową.Wstęp O przepisiePancakes (tzw. pankejki) czyli amerykańskie naleśniki charakteryzujące się większą grubością i puszystością. Nadają się zarówno na śniadanie, deser jak i obiad. Przygotowałem...

czytaj dalej

Zapisz się na newsletter!

Odbieraj artykuły i przepisy jako pierwszy.