Wdzięczność – zapomniana sztuka szczęścia

Nieustannie dążymy do większych zarobków, poprawy warunków mieszkaniowych czy sukcesu. Nie byłoby w tym nic złego, gdybyśmy potrafili doceniać to co  mamy i cieszyć się chwilą. To w chwili zaklęte jest szczęście, spokój a nawet sukces.

Mawiamy często: jak zarobię milion, jak zmienię pracę, jak będę miał wymarzoną partnerkę …. jak … jak  – będę szczęśliwy. Jako dzieci marzymy o ucieczce od szkolnych obowiązków i wiecznej zabawie.  Kiedy jesteśmy dorośli mówimy – jak przejdę na emeryturę, wtedy pożyję; spełnię marzenia i zaznam wolności. Kiedy jesteśmy na emeryturze nie potrafimy cieszyć się życiem, bo patrzymy na przeszłość. Żałujemy niewykorzystanych możliwości, nieodbytych podróży czy nierozpoczętych rozmów. Cały czas jesteśmy w pościgu do lepszego życia, co automatycznie czyni nas niezadowolonymi z tego co już mamy.

 

„Ślepa gonitwa za wymarzonym życiem oddala Cię od możliwości bycia szczęśliwym.”

 

Podziękuj za swoje dotychczasowe osiągnięcia, za wodę, jedzenie, dach nad głową, za rodzinę, za ręce, nogi i możliwość chodzenia… Podziękuj, bo jest za co… Tylko wtedy poczujesz radość z tego co masz, kim jesteś. Poczujesz radość z drogi, którą przebyłeś oraz tej, którą właśnie przemierzasz.

Jeśli docenisz to co masz, zaczniesz z dystansem obserwować problemy i wyzwania. Staniesz się pozytywną i dumną z siebie osobą, która z łatwością osiąga kolejne sukcesy. Np: jeśli Twoim celem jest zrzucenie kilku kilogramów. Dziękuj, że jesteś zdrowa i doceniaj każdy zgubiony tłuszczu gram. Entuzjastyczniej podejdziesz do diety i treningów, co  przełoży się automatycznie na lepsze wyniki.

 

„Cała sztuka szczęścia polega na zaznaniu radości w tej chwili, z tym co masz i gdzie jesteś.”

 

Jak zacząć być szczęśliwym człowiekiem?

 

Niech wdzięczność stanie się Twoim nowym nawykiem !

Nawyki praktykowane przez wielkich ludzi (wielkich przez osiągnięcia a nie przez masę ciała J) pozwalają uwolnić potencjał i optymistyczniej patrzeć na codzienne wyzwania. Zanim miasto wyłoni się spod mgły a mieszkańcy uniosą leniwe powieki, przygotuj umysł i ciało. Zacznij tworzyć swoją indywidualną poranną rutynę, która pozwoli Ci dobrze zacząć dzień. Dzięki temu będziesz produktywniejsza, szczęśliwsza i energiczniejsza. Gotowa do pokonywania wyzwań, w poczuciu spokoju i równowagi.

Lista wdzięczności – to jeden z najbardziej przydatnych porannych nawyków. Codziennie twórz listę rzeczy za które jesteś wdzięczna. Możesz spisywać lub wymieniać je w myślach. Wystarczy kilka minut. Powtarzaj czynność przez minimum kilka tygodni aż Twój umysł zacznie sam dostarczać Ci pozytywnych odczuć. Nauczysz go wyszukiwania i skupiania się na pozytywnych stronach sytuacji. Optymistycznie spojrzysz na niespodziewane życiowe okoliczności a nawet poważne kłopoty. Przestaniesz przejmować się drobnostkami, zdasz sobie sprawę z tego  ile masz możliwości i powodów do dziękowania, zadowolenia i dumy.

Koncentracja

Koncentracja jest niezbędna, aby stworzyć coś doskonałego – napisać książkę, wyrzeźbić pomnik czy stworzyć szczęśliwe życie. Wszyscy wielcy ludzie – duchowni, biznesmeni czy przywódcy – rozumieją potęgę chwili. To w niej zaklęta jest energia. To ona daje moc pisarzom. To ona umożliwia magiczne uczucie flow – stan, w którym nie zauważasz upływającego czasu, siły fizyczne i umysłowe są skupione na zadaniu a wybuchowy koktajl hormonów (dopamina, endorfiny, noradrenalina)  krąży w żyłach, dając nieopisane uczucie euforii i kreatywności.

To ulotne uczucie szczęścia wyzwala się kiedy Twoje życie obfituje w emocjonujące sytuacje, pasje i wyzwania na miarę Twoich możliwości. Najczęściej spotyka nas podczas przemawiania do szerszej publiczności, uprawiania sportów ekstremalnych czy podczas wykonywania pasjonującej czynności. Zanurzenie się w teraźniejszości zawsze daje spektakularne efekty….

Dziękuj ludziom i pomagaj

Wyrażaj wdzięczność osobom, które Ci pomogły lub potraktowały w wyjątkowy sposób. Dziękuj przypadkowym przechodniom przez zwykły uśmiech czy prosty gest. Pomóż z własnej woli, bezinteresownie a wbrew pozorom to Ty najwięcej zyskasz.

Przyjmuj gości i przyjaciół, organizuj dla nich kulinarne przyjęcia czy drobne spotkania przy kawie. Celebrujcie, bo zmiana jest naturalna; nie wiadomo czy jeszcze kiedyś spotkacie się w takim samym gronie.

Niepotrzebnie myślisz o kolizjach, polityce i ludzkich tragediach. Skup się na tym co wydarzyło się dzisiaj pozytywnego – w kraju i w Twoim życiu. Myśl o tym czego pragniesz. Przestań zamartwiać się i „zbierać” w pamięci sytuacje pogarszające nastrój.

Celebruj chwilę obecną. To właśnie owa celebracja pozwala nam zaznać spokoju i radości. Docenić ludzi, naturę i sprawić, aby droga do wymarzonego celu była ekscytującym wyzwaniem a nie smutną udręką.

 

„Szczęście jest drogą a nie celem samym w sobie”

 

Tak naprawdę, radość sprawia nam osiąganie celu. Kiedy zdobywamy już szczyt pozostaje tylko podziwianie widoków. Wtedy przypominamy sobie jak emocjonująca była wspinaczka. Więc powoli, wytrwale dąż do swoich marzeń, bez przesadnego nacisku na wynik, który wraz z systematyczną, pełną entuzjazmu pracą pozwoli osiągnąć szczyt.

Te rady wydają się banalnie proste, jednak w prostocie tkwi ich siła.

 

Więcej przepisów

Jak zrobić staropolską nalewkę z porzeczki?

Jak zrobić staropolską nalewkę z porzeczki?

Jak zrobić staropolską nalewkę z porzeczki?Za oknem pełnia lata, warto skorzystać z porzeczek i przygotować jesienny specjał -  staropolską nalewkę. Chociaż niektórzy muszą kupić porzeczki od lokalnego dostawcy, inni mają na wyciągnięcie ręki – tak czy inaczej warto...

czytaj dalej

Zapisz się na newsletter!

Odbieraj artykuły i przepisy jako pierwszy.