Zielony majonez czosnaczkowy

Wstęp

O przepisie

Techniki kulinarne: emulgacja, krojenie

Składniki

  • 4 żółtka jaj
  • oliwa ziołowa
  • sól
  • pieprz
  • liście czosnaczkowe

Dodatkowe wyjaśnienia:

Czosnaczek (Alilaria petiolata) wykazuje działanie antybiotyczne – likwiduje nieżyty górnych dróg oddechowych oraz hamuje rozwój pasożytów i grzybów w naszych organizmów. Młode listki w okresie wczesnej wiosny ( przed kwitnieniem) stanowią również wspanialy dodatek do sosów. Zastępują pod kątem kulinarnym zdecydowanie wyraźniejszy czosnek. Przyda nam się do przygotowania łagodnego dipu o czosnkowo ziołowym smaku. Wysuszony czosnaczek to doskonały dodatek do zup i przyprawiania mięs.

Instrukcja krok po kroku

Krok 1

Żółtka oddziel od białek. Stopniowo dodawaj oliwy cały czas dynamicznie używając trzepaczki. Kiedy powstanie zemulgowany sos (konsystencja gęstej śmietany) dodaj pozostałe składniki i wymieszaj

Krok 2

Przypraw w taki sposób, aby smak zbliżony był do Twoich preferencji. Jeśli jesteś fanką/fanem kwaśniejszych sosów możesz dodać kilka kropel soku z soczystej limonki. Wydobędzie dodatkowe aromaty z ziół i dodatków.

Więcej przepisów

Detoks wiosenny za pomocą ziół

Detoks wiosenny za pomocą ziół

Detoks wiosenny za pomocą ziółSpring detox with herbsArtykuł dostępny jest także w czasopiśmie specjalistycznym o zdrowym odżywianiu - Food Forum. Abstract  Food and environmental pollution pose a threat to our health. Spring is a period of high-value plant-derived...

czytaj dalej